ثبت نام


بازدید روز 52
بازدید هفته 502
بازدید ماه 978
بازدید سال 6817

آزمایش بارگذاری پل در دنیا، هنگام تحویلگیری پل تازه ساخته شده و یا مقاوم سازی شده , وضعیت سنجی پل موجود جهت عیب یابی و یا ارزیابی ظرفیت بارمحوری انجام می شود.

مطابق فصل هشتم بخش اول و فصل هفتم بخش دوم آیین نامه بارگذاری پلهای ایران(نشریه 139)، هنگام تحویلگیری پلهای راه و راه آهن آزمایش بارگذاری انجام می شود.

مطابق فصل هشتم بخش اول نشریه 139، شرایط انجام آزمایش بارگذاری پلهای راه به شرح ذیل است:
  • انجام آزمایش با نظر کارفرما
  • حداقل سن سازه ای 90 روز
  • ایجاد 75% بارهای سواره رو بر اساس آیین نامه با احتساب ضریب ضربه
  • بارگذاری با کامیون
  • اندازه گیری نشست تکیه گاهی، خیز حداکثر دهانه، تغییرشکل ماندگار، عرض ترک
  • برای دهانه بیشتر از 40 متر رقوم چند نقطه در طول دهانه برداشت شود
  • کنترل تغییرشکلها با تغییرشکل محاسباتی
  • کنترل عرض ترک

مطابق فصل هفتم بخش دوم نشریه 139، شرایط انجام آزمایش بارگذاری پلهای راه آهن به شرح ذیل است:

  • انجام آزمایش برای تمام پلها در اولین فرصت ممکن
  • حداقل سن سازه ای 90 روز
  • بارگذاری با سنگین ترین کشنده و واگن به طول دهانه و دو دهانه مجاور
  • عبور قطار با کمترین سرعت، 20 کیلومتر بر ساعت و سرعت طرح
  • اندازه گیری نشست تکیه گاهی، خیز حداکثر وسط دهانه، عرض ترک
  • برای دهانه بیشتر از 40 متر رقوم چند نقطه در طول دهانه برداشت شود
  • کنترل تغییرشکلها با تغییرشکل محاسباتی
  • کنترل عرض ترک

تجارب آزمایش بارگذاری در ایران

کاتالوگ آزمایشگاه پایش هوشمند زیربناها

تجهیزات اندازه گیری کرنش، عرض ترک، تغییرمکان، سرعت و شتاب پل

نظرات
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به آزمایشگاه پایش هوشمند زیر بناها می باشد
بهترین وضوح در Firefox 10.0+ , Chrome 25.0+ , IE 10.0.9+
طراحي توسط بیافرین